Sunday, May 12, 2013

Agar-agar milo'Ooo Oreo

Hari ni cuaca panas sangat..
rasa macam nak makan benda yang sejuk-sejuk je..
ais krim makan dah..
sekali teringat agar-agar horlicks oreo yang member pernah bawak kat tempat kerja..
sedap sangat..
rasa pun macam ais krim..
nak try buat.

Tapi horlicks takde kat rumah, alternatif lain yang ada guna milo...
Cuma agar-agarnya tak berapa jadi sebab dah biasa guna dadih instant..
Jenama happy Grass..kalau beli pastinya honeydew..yang lain bye2..


Agar-agar aku punya tak pakai susu, tak pakai gula pasir...
Guna 3 jenis bahan je, Milo, gula Melaka dengan agar-agar..
Susunan kat atas ni merupakan turutan bahan yang aku masukkan dalam periuk.
Sepatutnya yang pertama agar-agar dulu..
Tu agar-agar aku tak berapa nak jadi, 
Fizikal fail, tapi bab rasa tetap menjadi...hehe
Janji Farhan kata sedap....(^_^) 


Untuk resipi ni guna 200g milo, sebungkus oreo, separuh agar2 peket, gula melaka..
Ooopss..pembetulan , 4 bahan bukan 3
sukatan air sesedap rasa (4 atau 5 cawan)


Dah baca jangan lupa cuba :)




1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...