Wednesday, March 13, 2013

Bunga daripada kertas

Sebelum ni dah pernah keluarkan entri cara-cara nak buat bunga daripada kertas ni.
Entri yang lepas boleh tengok kat link
http://misdalila.blogspot.com/2012/09/jom-buat-bunga-daripada-kertas.html

Ni gambar dari entri yang lepas. Cubaan pertama biasanya memang tak berapa nak cun.
Takpe, kita cuba lagi..
Hujung bunga dibuat bentuk bulat.


Kali ni apa kata kita gunakan gunting zig zag untuk buat bunga carnation.
Ni gambar sebelum. Masa proses nak kembangkan kelopak bunga ni nak kena berhati-hati dan lakukan dengan penuh kasih sayang..hehe..risaunya sebab kertas ni mudah koyak.


Majalah pengantin ni nanad yang punya....

Bahan yang diperlukan cuma kertas crepe, dawai, gunting dan sedikit kerajinan.
Warna kertas crepe ni pilihlah gabungan yang menarik..
macam pink memang wajip..
warna ungu pilihan nanad.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dan hasilnya








Cantik kan?

Ni hasil selama dua malam, balik dari kerja luangkan masa sekejap untuk buat bunga ni sebelum tidur.

2 comments:

  1. cantik sgt dee...nnt kawen ley lah buat sdr kan...jimat...tp kertas 2 mahal x???

    ReplyDelete
  2. kertas ni tengok pada kedai..ada yang mahal...beli kat simpang renggam cuma 40 sen je satu, tapi aritu bli kat angsana 80sen..double standard..huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...