Friday, February 22, 2013

Redha


Tiap kali diri sendiri rasa tiada motivasi, dah mula rasa malas berkerja ke mesti nak cari video ni.



Lepas tengok video ni terus dapat rasa tahap kesabaran dan tahap redha tu berada diketinggian setinggi Gunung Kinabalu.

Dekat  dunia ni perangai manusia bermacam ragam. Ada yang baik dan ada yang tak baik. Jadi bila kat tempat kerja macam-macam perangai jumpa. Ada yang suka jaga tepi kain orang, ada suka cari salah orang, ada yang tak rajin berkerja, ada yang suka maki orang, ada yang suka mengapikan orang, ada yang kaki kipas orang. Ni sifat-sifat yang tak baik. Tapi dekat tempat kerja tak semua yang jahat, masih ada mereka yang baik. Sikap yang harus dicontohi. Mereka ni cuma dibayar dengan gaji yang kecil saja, tapi mereka rajin berkerja, seorang yang jujur, bersungguh-sungguh dan tidak pernah mengeluh. Mereka yang bergaji besar ni pula kadangkala malas berkerja dan tidak menjaga kebajikan pekerja. Telinga tidak diguna untuk mendengar dan tenaga tidak diguna untuk berkerja. Biarlah perangai mereka ni diperhati sahaja dan jangan perangai mereka ini diikuti. Memang susah sangat untuk kita handle kawan-kawan yang negatif. Macam yang Prof Muhaya beritahu; orang yang baik kita sayang, orang yang tak baik kita kesian dan mendoakan mereka.

Masalah. cabaran atau apa saja yang kita hadapi dalam hidup ini adalah di bawah kemampuan diri.
Allah Maha Adil & Maha Mengetahui.

p/s: Hari Jumaat depan ada temuduga spa untuk dihadiri. Moga dipermudahkan segala urusan.
"Ya Tuhanku, lapangkanlah untukku dadaku dan mudahkanlah untukku urusanku."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...