Thursday, October 4, 2012

Sembang santai islamik

Video dah nak setahun baru nak tengok..
tu pun sebab kat tempat kerja ada sorang akak ni sebut pasal video uai dengan zizan..dia cakap best.
tapi serius korang tak rugi tengok sampai habis..memang BEST.

Kelakar tengok gelagat zizan dengan UAI, masing-masing guna base ganu..
kalo ade yang dok paham dakpe..
takyoh pening2.
baca je kat sini
http://wowberita.org/sesi-sembang-santai-islamik-ustaz-azhar-idrus-zizan
yang penting ilmu tu dapat disampaikan..
bila sampai tu terus ke hati..
lepas tu terus muhasabah diri sendiri..hehe


Bahagian 1/2

Bahagian 2/2

Isi penting:

Islam itu agama yang mendidik..
didik supaya jadi manusia yang baik..taat perintah tuhan
nak berhibur boleh..berhibur untuk menghilangkan penat..

Perempuan tak wajip pakai tudung..
tapi wajip tutup seluruh aurat..
Ada dua peraturan tutup aurat
1. Tak nampak tubuh..
2. Bentuk ditutup..maknanya takdelah nampak ukuran 34-27-60 macam yang ustaz kata
(Alamak..rasanya masih ramai yang tak menepati syarat kedua ni. terutama remaja..remaja macam saya..huhu)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...