Saturday, November 26, 2011

Manik in the house :D

Manik-manik hand made
by misdalila :D
Percubaan kali kedua baru berjaya

Nilah dia manik labuci yang dijahit sampai pukul 3.30pg.
Minah yang 'rajin' ni pandaiiii...dia buat bunga labuci dekat 3 kelompok bahagian bawah je.

Kalo pakai tudung nanti bukan nampak pon bhgn atasnya...betul tak? hahaha..malas nak buat cakap jela..
Bahagian lengan pon belum buat lagi..cuma bahagian leher je dah buat.
Tang lengan cam besee..tunggu mood dtg dulu baru sambung jahit :)

Tiap-tiap kali bila dah siapkan projek baru, mesti panggil juri untuk bagi kritikan yang berguna dan juga membinasa...
Jurinya Farhan Aizuddin :D (memang xbias..kalo hodoh dia ckp hodoh..kalo cantik mmg dia ckp cantik. Pernah dulu dia cerita2 kat aku btau cikgu dia lagi cantik dari aku. Tiba2 hatiku jadi kecikkk je...heeee sabo2. Tajuk utamanya mengenai kawin..kenapa perempuan cantik tak kawin-kawin lagi.Mcm aku.. Eh)

"Farhan..cuba tengok manik akak buat, cantik tak??"
Kemudian..dia diam..Responden cuma mengangguk kepala..
Lalu berkata "Buat kat tangan sekali"...see..pandaikan juri cilik kita. :)
Memberi komen yang membina sekali..
Nanti esok akak blanja piza k..Tp ayah yg bayo..hoho

work in progress..

Baju kurung yang ni pulak sebenarnya dah 2tahun siap tapi pakainya idakkk..
Sebab utama taknak pakai bila tanya Farhan dia kata tak cantik..aku pun rasa camtu
Masa kat kedai tak tau kenapa aku beli kain ni..
Sebab kedua..tukang jahit tak pandai jahit. Benci..benci,,benci..bila buat baju besar dari saiz aku.
Tobat dah nak hantar kat orang tu..

See..bagi nak mencantikkan kain, kamain aku letak diamond yang kecik n jahit labuci
Tapi tak tahula lepas ni pakai ke tak baju ni....


Baju kurung hijau ni pun lama dah..
sebelum ni wat pattern manik lain. Tak cantik punya pasal, tukar lain..
Kali ni guna kaedah patch plak..
Sekarang ni kan macam2 teknik ada..patch..crumble..sulam..tabur..
tinggal kena tabur duit je

Lace yang dah siap untuk letak kat lengan sebenarnya ada jual.
Kat Jakel macam2 pilihan ada...semeter RM40 ada..semeter RM150 pun ada..
Yang untuk baju hijau ni lace dia sesen pun xyah kuar..hakhak..
guna lebihan kain je..cantum2..jadi..
manik pun tambah2 sikit..
kurung moden aku jahit..beserta manik
kain yang sama..dapat wat dress :D
Time jahit tang leher part yang paling tak suka sekali

Masa tengah buat tuuu, rasa nak menyumpah je..(rasa je tapi keluar pn)
Part leher aku rasa susah nak buat..sebab x expert.
Tapi bila dah siap pulak..
Akan ku tenung baju itu lama2 sambil dalam hati berkata "betul ke aku wat ni??"..hehe. Pangggggg 20kali

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...