Thursday, January 13, 2011

Perunding rambut kepada Seni kait (crochet)

Mula-mula sekali soalan yang perlu ditanya..
"Bagaimanakah aku boleh terjun kedalam bidang ini?"

Semua..dan segala Punca masalah aku tetap datang dari Mawaddah a.k.a blog Santai
Muahahaha..jangan marah ye sayang (means Mawaddah..sape2 taktau makna Mwaddah lekas cari)



Demam Jang Geun Suk (you're beautiful) datang dari Adah, crochet pun begitu juga.

"Kenapa aku mudah terpengaruh?"
Kerana Adah adalah teman sebilik aku lagipun 24jam aku asyik HADAP dia je, tapi tak Fed up fed up ;p
Betul itu satu fakta.
Dah lapan tahun kenal dari aku belajar degree dulu..
satu kos masa degree dan satu lab masa master...
dan dari degree ke master tetap duk satu rumah.
Kejap gaduh kejap baik..dan begitulah seterusnya.....TIPU kalau kata tak pernah gaduh kan sayanggggg ;p wekk

NI dah banyak mengarut pasal Mawaddah pulak. 
Berbalik kepada crochet, nak tunjuk hasil kerja tangan keras aku yang dah cantik.
Yang tak cantik aku tak mau tunjuk sebab dah taknampak mana aku letak.
Aku buat bunga crochet je, yang lain2 taknak buat sebab complicated je n wat aku pening..hehehe

Peralatan yang diperlukan untuk meng crochet adalah

1)Tangan manusia bernama Mawaddah
2)Yarn (benang kait) - cari sampai jumpa kat Mydin MITC
3)Hook - ni pulak cari kat kedai jahit menjahit

Setelah dah agak lenguh bahu2 mengcrochet,
Maka akan terhasillah bunga-bunga yang macam pelangi ;p

headphone dan patung jepun sebagai hiasan sahaja :)
Bunga tu kita boleh letak di pendrive

di handphone...dah siap digantung jadi tak nmpklah hp ye ;p


di kunci kereta kancil...(tu adah yang bagi)

di baju korea

tadaaa...antik angattt (puji sendiri aka angkat bakul sendri)..hahaha



bunga ni juga bole wat kat sepit rambut, headband..macam2 la.


Itu saja laporan saya pada malam ini.


p/s: kalo rajin aku nak wat sarung bantal bunga2...rajinkah?hehehe

5 comments:

  1. entry ni banyak nama mawaddah...apa kes??

    hahahaha...

    cantik...cantik...buat banyak lagi...hope berjaya buat sarung bantal bunga2 tue...

    chaiiiyyyookkkk3x!!!!

    ReplyDelete
  2. macamne nak matikan kait ni bg tak terbukak..

    ada idea tak?
    bukan pe pernah belajar kat my mom,bila last tu nak matikan tak begitu mahir..look longgar n mudah terbukak..

    ReplyDelete
  3. sy pun tak berapa mahir sgt tp masa chain yg last tu kena wat ketat sikit,lubang jgn besar. ok~

    ReplyDelete
  4. Maw: lepas ni aku wat entri sebut nama kiah, pastu mu, pastu kiah..n so on hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...