Monday, October 4, 2010

Kebahagiaan

"kamu terlalu sgt berdoa utk berjaya sehinggakan kamu terlupa berdoa utk bahagia"

Ayat kat atas ni sesuai sangat untuk aku. Recently banyak sangat dugaan dalam hidup aku ni.. 

macam2 rintangan aku hadapi masa buat master ni..lebih teruk berbanding masa buat degree dulu. Problem study jangan nak cite lah tu memang wajip dah, ditambah dengan family problem lagi, sampaikan aku susah nak percayakan institusi kekeluargaan dah.

Tak dinafikan hidup ni memang satu ujian...semoga aku tabah dan terus sabar menghadapi semuanya..dan setiap persoalan dan drama yang berlaku sebelum ni mesti ada jawapannya cuma belum tiba masanya untuk aku ketahui. Tapi sedikit demi sedikit aku dah tahu siapa yang benar dan siapa yang salah. Sesungguhnya aku pun tak layak nak jatuhkan hukuman...hanya Dia yang berhak memberikan balasannya baik didunia ataupun akhirat. Semoga orang itu akan sedar suatu hari nanti....................................................

Saat ini aku sangat sangat sangat dambakan kebahagiaan ketenangan dan kejayaan.  Bukan kekayaan yang aku mahukan serta kehendakkan seperti mana ada seorang insan itu. Kekayaan tidak boleh kekal. Kebaikan juga tidak kekal. Setiap insan boleh berubah dengan sekelip mata. Sedangkan pantai boleh berubah inikan pula manusia.

Tiada apa yang dapat memberikan kita jaminan untuk terus kekal didunia ini. Setiap yang hidup pasti akan mati..yang cantik tidak akan kekal molek..yang kaya dengan sekelip mati boleh musnah. Hanya padaNya tempat untuk berpaut. Apa yang penting sekarang aku perlu mentally positif.

Sarat rasanya kepala ni...nasib baik ada adik2 dan kawan2 untuk aku mengadu. Tulisan italic ni juga menandakan betapa payahnya nak tulis dan sebenarnya tak payahlah korang baca...hanya pikirkan ayat bold diatas tu je..korang bahagia ke?

 

3 comments:

  1. sabar dan tabah dalam menghadapi dugaan yang dihadapi..pasti kebahagian dan kesenangan yang akan datang..kita belum tahu apa yang akan kita dapat dan buat suatu hari nanti...

    tak yah fikir sangat..bahaya..takut kepala jadi mereng...cian kat adik2 mu nanti..

    chaiyyookkk3x...

    p/s: dah..dah..g wat thesis sane..:p

    ReplyDelete
  2. "kamu terlalu sgt berdoa utk berjaya sehinggakan kamu terlupa berdoa utk bahagia"

    suka ayat ni!mmg kite sllu cmtu kan..ermmm

    ReplyDelete
  3. salam kak.. :)
    ayat yang indah dari tajuk lagi.. :)
    hehehee..
    sebenar manusia tuh dari realiti je rasa bahagia, tapi sebenar manusia tak penah rasa bahagia sebab bahagia tu datangnya dari Allah kepada manusia yang benar2 berjaya.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...