Sunday, October 10, 2010

jantung kaki..bukan jantung hati

Lama aku tak bercerita pasal kucing aku kat rumah Johor. Ermm...kucing je...xde kucing2 sebab tinggal sekor je ni hah.

Gambar diatas tu aku ambil dari facebook. Baik hati kan adik2 aku ni...dia tangkap gambar kucing yang tengah kekenyangan macam ular sawa yang baru telan sekor ayam ni, dia upload kat facebook last skali dia tag nama aku bubuh kat kucing ni.

Skali pandang muka kucing ni sebijik macam kucing betina. Dahlah seacuan macam mak dia...tapi hakikatnya ni kucing jantan. Sekali mengeow....haa...FAIL. Memeritkan telinga aku, even kalo dia dh berenti meow pn aku terngiang2 je bunyi dia meow. Nasib baik aku tak gila..

Setakat bunyi meow-meow 24jam aku bole terima lagi..tahap kesabaran tu masih kuat lagi. Apalah ada hal sangat kan...sumbat makan banyak2 senyaplah kucing tu nanti. Takpun bagi penampar sedas dua...hehe.kiddin.Penampar xpernah luku ada.

Masuk bab serius pulak. Ni memang serius serius.

Baru-baru ni kucing ni dah tunjuk kan belang dia (memang kucing belang-belang pun) tapi yang ni memang dah menguji tahap kesabaran aku gila-gila. Asal ada kucing jenis ni datang kat rumah je mesti kesimpulannya aku kena buang. Buang memang kena bagi tempat jauh2 sikit....luar dari kawasan kampung. Kalau boleh kampung sebelah-sebelah-sebelah-sebelah, biar dia tak jumpa jalan balik dah.

Ermm..nak tau apa kucing mangkuk ni buat?. Kucing ni berak dalam sinki.

Kucing yang makcik aku bela baik je tau. Kalo nak berak dia g cari lubang jamban, tapi kucing aku memang kurang asam dia pergi cari lubang sinki pulak. Sebelum2 ni memang dia takde wat hal camni. Tanah kamain banyak lagi ada kat halaman rumah, aku bukan ada jiran kiri kanan pun...belakang pun masih hutan lagi. Tapi kau tetap juga cari sinki! Ok, dua kali dia wat pelaburan kat sinki tu..memang kena bagi tutup itu sinki. Tapi...tempat lain pulak dia tujuuuuuuuuuuuuuuuu...Geramm tahap maksima ni.

Katil adik aku pulak dia g melabur. Ni memang nak kena bagi kaki sekali dua kali ni.

p/s: Sekarang memang dah rasa nak buang dah. Rasa je..tapi tak confirm lg..hehe

4 comments:

  1. buang je la sebab kucing tu xkenang budi...

    p/s: sedang ade 2 tanduk di kepala..

    ReplyDelete
  2. nasib baik kuceng sy tak mcm ni.hehe.i love my cat

    ReplyDelete
  3. ehehehehehe... kucing memang binatang yang baek.. tapi disebabkan perasaan terpaksa, maka beliau bertindak demikian.. :-)

    ReplyDelete
  4. suka sangat kat kucing...tp xpenah lg jupe yg betul2 baik..means
    tak selongkar sampah..melabur merata2..ishh..sabo2

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...