Friday, October 8, 2010

Baru sekarang ko nampak aku

Hari ni dalam lab tengah aku kusyuk2 buat kerja ada sorang budak ni tegur aku dengan cara pegang kerusi yang aku tengah duduk. Dia sentuh n say hi...macam 'touch n go' la senang cakap.......

Sekejap je pun dia masuk lab, pastu cepat2 kuar blk.  'dia' ni perempuan.

Aku kalo ada orang tego elok2 sudah semestinya aku tegur balik. Tapi makna kata kalo aku yang nak tegur dulu memang jgn haraplah lagi2 kalo tak kenal, bukan sebab sombong...tapi bertempat. Aku rasa perlu baru buat.

Budak ni memang aku kenal tapi takde baik or kenal rapat. Sebelum2 ni pun 'dia' xde nyee nak tegur2 or say hi. Buat aku macam tak wujud je. Kalo aku tegur pun dia wat cam malas layan je. Sakit hati je kan rasa. Jadi baik aku buat bodo je. Tak taulah mana salah aku kan. Aku cacat ke, buta ke gamaknyalah.

Tapi takpelah...tak kesah pun kalo orang taknak kawan ngn aku. Bukan mati pun. Aku punya problem lagiiiii banyak nak pikir, kalo susah pun bukan ada orang nak tolong even mak aku sendiri.

Tak rugi apa-apalah..

Apa yang penting sekarang aku kena siapkan tesis aku tu hah....banyak kena repair pn norasyikin oiii. Nanti kau taulah apa yg aku rasa sekarang.

Sebelum aku kena bambu ngan dato' baik aku bagi siap. Manalah tau kang dato' telefon bapak aku..ni sv aku cakap kat aku. Dia cakap macam ni terus aku cuak, lagi sikittt je nk nangis nasib baik sv aku stop ckp sampai situ je, sebab mmg xmustahil dato' tel bapak aku...huhu. Tu sebab aku taknak study kat uthm, cukuplah dulu aku satu sekolah ngan mak aku...serik dah. Bayangkan bila mak korang sendiri yang ajar korang dalam kelas...aku sungguh tak suka!!tak suka!

4 comments:

  1. ni tanya betul2 ke saja2 n. aku rs mu tau dh

    ReplyDelete
  2. uik..nama aku pun ada gak ker..aduhaiiii..mcm marah ke aku jer..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...