Monday, August 9, 2010

Anonymous


Anonymous

to me
show details Aug 2 (6 days ago)

anonymous has left a new comment on your post
.
.


limpahkan kasih sayang ,perhatian,dan saling keterbukaan dalam setiap anggota di dalam keluarga,rasa aman dan rasa saling menghargai ,sejak kecil mencintai dan dicintai ,rasa takut dosa yang kental,pastikan Allah Maha Mengetahui tentang segala perbuatan kita.Insya Allah kelembutan jiwa yang kita tanamkan pada anak-anak kita, akan menjauhkan dari sikap tak bertanggung jawab,Ya Allah ampuni dosa -dosa kami sebagai ibu ,jika dalam pemeliharaannya tidak kami sertakan doa-doa agar anak -anak kami memiliki kelembutanMU,kesabaranMu ,serta kasih sayangMu.tolonglah kami ya Allah timbulkan rasa takut ,rasa malu,rasa hina , jika mereka akan melakukan hal-hal yang sangat Kau benci, karena hanya padaMu kami tumpukan segala harapan kami,agar jangan lagi anak-anak kami berkubang dalam lumpur yang penuh dosa,sehingga mereka lupa pada buaian dan harapan bunda ketika masih dalam dekapan dan pelukan kami.
 .
.
.
.


Seminggu aku tinggalkan blog ni sebab balik kampung kat simpang renggam, then buka email jupe komen ni. Ayat2 ni makin menyerabutkan lagi kepala otak aku ni. 


Sebab pertama dan utama, aku benci N.K. Segala harta benda kat rumah tu semua dia canang dia yang punya walhal harta bapak aku. Disebabkan dulu bapak aku sayang ko maka diletakkan sekali nama ko aka N.K atau J.K (Janda Kecewa sebab kekasih hati kawen lain dengan janda kaya di KL) atas banglo yang ko duduk sekarang. Padahal ko patutnya xde share pun..paham. Disebabkan ko bermaharaja lela kat rumah tu,..maka perlu ke mengubah segala2 benda dirumah?, renovate segala macam then lastly ko nak claim kat bapak aku. perempuan ni memang tak tau malu betulla.


Ayat yang buat aku sakit hati lagi...limpahkan kasih sayang ,perhatian,dan saling keterbukaan dalam setiap anggota di dalam keluarga. Takde maknanya N.K nak sayang semua anak2 dia. Anak manja dia satu-satunya adalah si Farisah je. Nak pergi kerja pun si NK hantarkan sampai depan rumah, bekalkan segala lauk pauk, peluk cium bagai, padahal budak manja tu kerja jaga kedai je pun. Tua dah pun umur 20 kot.  Jauhnya kedai dengan rumah pun tak sampai 3 minit. Si bongsu yang umur 11 tahun tu pulak si N.K suruh dia gosok baju sendiri, basuh kasut sendiri, suruh sapu rumah pun ada..buat macam orang gaji pulak. Menambahkan kegeraman, si NK siap bagi pakai laptop n berukband kat si Farisah hari2. Bukan aku jeles, tapi perlu ke budak yang jaga kedai bawa laptop n berukband pergi kerja? mengalahkan engineer n student. Suruh belajar pandai2 xnak.


aku takde mood nak menaip dah hari ni...doa kat atas tadi aku ambik dan aku ubah untuk bagi ke N.K. Moga dia sedar satu hari nanti. Anak manja yang dia tatang bagai minyak yang penuh tahi tu takkan ada untuk dia dikala tua nanti..aku kenal benar perangainya. Tak bertanggungjawab


....tolonglah kami ya Allah timbulkan rasa takut ,rasa malu,rasa hina , jika dia akan melakukan hal-hal yang sangat Kau benci, karena hanya padaMu kami tumpukan segala harapan kami,agar jangan lagi dia berkubang dalam lumpur yang penuh dosa,dek lupa kerana kekayaan dunia....


p/s: Tarikh 17.7 tarikh yang penting sebab aku ..semoga dia bahagia hendaknya. itu jalan yang terbaik.
 

3 comments:

  1. It seems you're very upset and sad..
    mm..
    bersabar la k dalila? :( ..

    p/s : kasih sayang patut sama rata.

    ReplyDelete
  2. salam..
    ermmmm..masaalah dalaman
    keluarga ni?pening..tak tahu
    nak mula mana nak jawab..maaf..

    ReplyDelete
  3. salam ziarah..
    pasti ur very upset skrg ni..
    tahu kalau apa pn dikata, barangkali kami yg tidak merasa, juga memahami..

    apa pun, kita sama2 doa dibukakan pntu hati dberi kesedaran, dlmbutkan hati dan sbginya..

    usah dndam krn dndam tu smkn mnyeksa diri..
    mgkn bkn dari konteks ni, maCy turut diuji, dgn kekejaman minda mnusia yg pntgkn diri..
    tapi dndam tak akan ke mana..

    moga kita sama2 tabah hadapi hari2 yg mndatang..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...