Saturday, June 5, 2010

Wajah kesayangan hamba...

Kat belakang rumah aku ni...Hutan belantara di belakang rumah simpang renggam. Aman tenteram je kan...jangan tak tahu sebab apa kitorang duduk kat hutan. Dari tinggal kat bandar JB boleh pindah duduk kampung!! sebabnya kami adik beradik memang suka memekak dan bergaduh..ayah risau mengganggu jiran.

Sekarang dah duduk kat dalam hutan ni lagi senang nak menjerit. Hahaha. Jiran kiri kanan pun tarak lagi...Depan je ada.

Rumah pulak jenis memanjang, jadi kalau nak panggil adik2 mestilah kena jerit! hehe..
 yang aku tak fahamnya kenapalah diorang (MDSR) bahagikan tanah lot memanjang kebelakang. Akibatnya kalau orang datang rumah memang sorrylah nak dengar.

Sebut pasal adik. Ni haa adik masam aku..satu2nya yang belum pernah tinggalkan rumah. Alasan yang kuat untuk aku juga untuk pulang ke Johor satu-satunya.

Port ni tempat budak masam tu main game, makan, lepak dan tidur dengan baju2 sekolah sekali tiap-tiap petang. nampak sangat tak mandi lagi dak masam ni. Kalau malam je baru hensem sikit...
Korang ingat baju melayu ni boleh pakai time raya n sembahyang jumaat je ke. Buat pakai baju tidur pun boleh ok...

Budak masam ni kalau nak tidur mesti pakai baju melayu..kalau dulu memang tiap-tiap malam pakai nyee. Baju ni aku yang beli kat cempaka, Melaka.. time bulan puasa. opss bukan aku yang beli..tak ingat aku dapat balik klaim ngan bapaknya ke tak..hehehe

Jenuh carikan kaler baju tuh. Budak masam nak kaler tu raya tahun lepas. Puas kitorang cari kat angsana..dah round satu angsana tapi boleh takde pulak..nasib baik ada kat bazar ramadhan Melaka. Sebut pasal ramadhan. Aku tak ganti lagi puasa tahun lepas..huhu

8 comments:

  1. salam...
    simpang renggam..kampung chakro ker...???

    ReplyDelete
  2. kak lila dok kat utan ker?? wow best udara segar, hehehe... pergh, akak suka jerit2 ker?? bahaya tol akak..heeee

    ReplyDelete
  3. he3..
    kecoh n riuh ek korg..
    samapi dok hutan ki3..

    tp kg ar best.. sejuuukkk

    ReplyDelete
  4. kirim salam orang johor erkk?

    ReplyDelete
  5. salam ziarah ukhwah
    antara bloggers..
    جزاك اللهُ خيراً

    ReplyDelete
  6. Salam paklong...

    bukan kg chakro...ahaks..

    ReplyDelete
  7. wadud...

    kalau nak tahu dulu lagi hutan belantara..jln tar stop sampai depan rumah kitorang je...sekarang dah agak banyak rumah..nak tengok monkey pun dah susah tak macam dulu..huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...