Tuesday, June 8, 2010

Nota cinta 2

Bila malam menjelma, maka NK akan keluar rumah buat seketika.
Tak tahu mana tempat yang ditujunya disebabkan taknak ambil tahu or memang taknak menjaga tepi kain dia ok. Dulu dia marah kami sebab keluar rumah tak bagi tahu nak pergi mana tapi dia pun dua kali lima juga.

So sekarang dah tak kisah siapa2 nak keluar kalau tak beritahu pun. Tapi adik2 aku kalau nak pergi mana aku mesti tahu.

Aktiviti utama bila NK takde mestilah kita menyelinap masuk bilik dia kan...Dari dulu lagi kalau dia ada pun memang bilik tidur utama tempat kami lepak sebab "sejuk"..huhuhu. Dah masuk kenalah tengok2 kot ada baju baru ke, make up baru ke perhiasan baru ke...tapi bukan kita nak ambik pun...

Masa kat dalam bilik tu...si budak busuk kesayangan memanggil.."kekla (short form untuk kakak dila..haha)"

Aku          : "ya"
Dak busuk: "adik nak tunjuk sesuatu ni"
(lalu mengekori dak busuk ni keluar bilik dan menuju ke ruang tamu )
Aku          : "bila adik jumpa ni. kenapa tak beritahu akak awal2"
Dak busuk:"adik pun baru jumpa masa kemas2"
Aku          : "nak kena tunjuk kekka (sinasha) ni...bagus2 nak kena ambil ni"
Dak pandai: "ish janganlah..i dont want to involve in this matter"...(haa...ambik kau, sekali keluar ayat omputih sedas)

..ni dia yang kami jumpa



Cantik kan...kat dalam laci almari solek NK ada lagiiiii banyak.
NK tak ingat mana dia letak set rantai mutiara n gelang dia. Lepas tu terus menuduh sinasha yang ambik. Kalau apa2 hilang kat rumah tu pun memang sinasha yang kena.

Lepas dah jumpa gelang mutiara tu,aku tak terus ambik..biarkan jelah kan....
tapi bila malam tu termimpi NK dah serak2 kan barang dan jumpa balik rantai n gelang mutiara tu...terus pagi2 tu ambik gelang mutiara ...hahahaha..

dan korang tentu tahu apa kesudahannya...

2 comments:

  1. pergh last2 akak yang pakai..hahahha.. tuh pemberian dari orang tersayang ke kak?? :-?

    ReplyDelete
  2. siapa lg nk pakai kannn...hehe..
    bukanlah..tu NK punya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...