Monday, April 26, 2010

Kereta kancil ku dah sihat hari ini..

Semalam kereta tak boleh nak start...masukkan kunci, then pulas...yang keluar bunyi ngenggg..ngengg..ngegg je...gerrrr..geramm betul semalam.

Aku telefon seorang abang ujang ni kul 11 semalam, mula-mula anak dia angkat..."ayah kita mandilah..." (dalam hati aku..pukul sebelas baru nak mandi ke?...bapak sapelah ni..huhu)
Tapi aku dok layan budak tu cakap sampailah ayah dia kuar dari toilet..aku suruh dia datang pukul 4 petang  ke rumah Durian Tunggal..pukul 2 lebih aku kol lagi untuk kompemkan....tapi tak angkat..takpelah kan...dia sendiri yang nak tolak rezeki yang datang,nak buat macam mana..

Hari ini aku try google keywords  bengkel kereta ....dapatlah aku beberapa nombor bengkel yang berdekatan dengan area Durian Tunggal ni..

No 1 ni En Hanif 017-6010556 area kat Durian tunggal...mungkin masa aku kol dia bizi kot jadi aku telefon nombor pomen kedua pula..En. Ismail..dia angkat..legaaa aku...ni nombor dia 016-3424871..selesai aku letak telefon, En Hanif telefon aku balik...orang macam ni lah bagus kan..tapi takpelah bang.."terima kasih " aku cakap...sebab aku dah dapat en Ismail dah...area gangsa..

Tak lama aku tunggu En Ismail ni,tup tup sampailah depan rumah bawa bateri baru..test je kat kereta terus kereta dah boleh mengaum dah...hahaha...lega..lega.... Betul tekaan aku bateri aku dah kong..abang tu tunjuklah bateri lama tu kat aku..haaa....sampai dah kembang pun.

Rupa-rupanya bateri kereta ni memang nak kena tukar setiap setahun lebih rupanya...aku ni perempuan kan,so manalah nak ambik port sangat bab-bab pakai kereta ni. Tahu layak je..hahaha. Hutang kereta pun dah lama ayah aku langsaikan semuanya..hik-hik. Tukar bateri baru ni pun ayahku kata.. "Nanti ayah ganti duit tu"...yahoo. hehe

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ayah ku memang baik..hehe...aku rekemen ke mu, mu xmboh plok..huhu..kaya tu..cuma belum ada title Datuk je...haha

    ReplyDelete
  3. hehe..tunggu title datuk dulu..baru betul2 kaya..haha

    ReplyDelete
  4. tunggu aku beranak lah...dapat datuk..haha

    ReplyDelete
  5. jaga keter leklok aw..bukan senang nak dapat!

    ReplyDelete
  6. baik lah tuan puteri sophie yang cantik :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...